Stereofound


Dyta-Urese: Het Routine Diureticum (1967)
02/10/2010, 10:46
Filed under: 60's, Dutch, Floppy Vinyl, Medicine, Spoken Word

Dyta-Urese: The Routine Diuretic (1967)

Another exciting floppy record! Just like the records previously posted here, here and here, it was handed out to doctors to promote a medicine. This time a diuretic medicine named Dyta-Urese.

Here’s a short clip:

Here’s the record (6mb)

7 Comments so far
Leave a comment

Vraag.
Is dit een flexiplaatje op het label Sonopresse Rotterdam?

Comment by Roland Vonk

Hoi Roland. Ja, klopt idd!

Comment by echslectir

Oké.
Ga ik op zoek.
Ik verzamel die flexi’s van Sonopresse.
En er is (nog) geen uitputtend overzicht van.

Comment by Roland Vonk

aha! Succes er mee :) Ik zal eens tussen mijn flexi’s kijken of er nog meer Sonopresse bij zit.

Comment by echslectir

Ik heb inmiddels zo’n 6, 7 dozen vol, met honderden verschillende plaatjes, maar ik loop achter met sorteren. In totaal zijn er vermoedelijk zo’n 3500 verschillende.
Heb wel eens een documentaire over het label gemaakt voor de Vpro-radio.

Comment by Roland Vonk

wauw, te gek! Daar zou ik ook graag eens tussen willen neuzen! :)

Comment by echslectir

Ik heb wel wat dubbele, uiteraard.
Maar dat zijn in het algemeen plaatjes die je ook wel op een rommelmarkt vindt.
Voor het binnenkrijgen van minder gangbare exemplaren heb ik inmiddels een netwerkje van mensen die voor me rondkijken.
Ik ruil meestal tegen materiaal waar ik zelf weinig mee doe.

Comment by Roland Vonk




Leave a Reply

